Annons
Annons

3 stärkande övningar

Här visar instruktören Sofia Åhman ett träningsprogram med tre bra övningar som du kan göra flera gånger i veckan.

traning for starka lar

Med de här övningarna får du ett enkelt träningsprogram.

1 Benböj med pall

Stå axelbrett med pallen bakom rumpan och händerna i midjan. Böj benen till du nuddar pallen med rumpan. Se till att knäna pekar åt samma håll som tårna och att hälarna är kvar i golvet

Annons
traningövning

Glöm ej att spänna magen.

LÄS OCKSÅ: Övningar för en smärtfri nacke

2 Fågelhund med pall

Placera händerna på pallen, rakt under axlarna. Stå med fötterna rakt under höften och lyft ena armen rakt fram i axelhöjd. Tänk på att spänna magen. Håll ryggen och nacken raklånga. Växla arm. Gör ca 5 gånger med vardera arm

traningövning

Öka rörligheten i ryggen med ”vinrutetorkaren”.

3 Vindrutetorkaren

Ligg på rygg med armarna ut åt sidorna och lyft upp knäna. Böj knäna så att vinkeln är 90 grader i knä och höft. Fäll sedan benen åt sidan. Behåll axlarna i golvet. Pendla över åt andra sidan. Gör 5 gånger åt varje sida.

LÄS OCKSÅ: 8 skäl till att komma iform

LÄS OCKSÅ



Annons

Annons

Annons



Annons


Annons

SENASTE RECEPTEN FRÅN ÅRET RUNT

Laddar startsidan…