Annons
Annons

6 knep till bikiniformen – utan motion!

Smygträning eller träning i vardagen är ett enkelt sätt att få fason på kroppen! Passa på när du ligger på stranden, rensar i trädgården eller sköter om disken. Så här kommer du i form i sommar utan att ta ett enda steg på gymmet!

Smygträning eller träning i vardagen är ett enkelt sätt att få fason på kroppen utan att man behöver stressa iväg till gymmet. Dessutom är det enkelt, billigt och kräver minimalt med tid. Här är tipsen som ger dig mer ork i vardagen!

Annons

1. Stärk kroppen i köket
Bestäm dig för att du gör tio armhävningar mot köksbordet eller diskbänken varje gång du går in i köket- på en dag blir den en hel del armhävningar. När du väl är i köket så kan du göra tåhävningar och knäböj samtidigt som du plockar undan disken. Tänk på att stå med benen höftbrett och spänna stjärten när du går upp på tå. Variera hastigheten, långsamma och snabba tåhävningar.

2. Dra in magen på beachen
Stranden ger dig fantastiska möjligheter till smygträning, oavsett om du ligger och solar eller är i havet och plaskar.
Träna magen- ligg på rygg och gör små sit-ups under någon/några minuter. Vila och upprepa sedan igen. Du kan också pressa ner svanken mot marken och på så sätt spänna magmusklerna. Är du i vattnet kan du gå ut en bit så vattnet når över midjan eller mera, sen kan du jogga eller gå, det är garanterat jobbigt.

3. Städa för konditionen
Att städa ger stora möjligheter att smygträna. Ta i rejält när du skrubbar diskbänk och spis. Sträck på dig så mycket du kan mellan varven. Dammsugning är en rejäl konditionstränare. Gör knäböjningar samtidigt som du dammsuger och skona samtidigt ryggen. Eller passa på att göra tyngdöverföringar med lätt böjda ben samtidigt som du tvättar golven.

4. Hitta balansen i badrummet.
I badrummet finns många moment som du kan utnyttja som miniträningspass. Stå på ett ben när du borstar tänderna eller håret. Det är en jättebra övning för balansen.Tänk på att spänna rumpan och magen så blir effekten större.

5. När du tittar på TV.
Vem har sagt att tv-tittande bara är för slöfockar?
När det är paus eller reklam på tv:n så utnyttja den stunden till att röra på dig. Gör tio situps eller tio armhävningar. Du kan också skaffa en Pilatesboll som du sitter på- kanonträning för musklerna som stabiliserar överkroppen.

6. Knip när du sitter
Att träna bäckenbottenmuskulaturen med några hederliga knipövningar är lätt att få till vare sig du står eller sitter. Det här kan du göra på utflykten, vid grillen eller på stranden.

Av Anna Horn Foto IBL-AOL

LÄS MER:
Kerstin tappade åtta kilo

Njut av härligt strandliv

LÄS OCKSÅ



Annons

Annons

Annons



Annons


Annons

SENASTE RECEPTEN FRÅN ÅRET RUNT

Laddar startsidan…