Annons

Annons

Enkla balansövningar som du kan göra hemma!

Här får du 4 enkla balansövningar som är enkla att göra hemma! Perfekt för dig som vill få bättre styrka och balans.

Balansövningar du kan göra hemma

Enkla balansövningar att göra hemma. Om det känns vingligt så håll i en vägg, en möbel eller din rollator.

Bålvridningar: Stå rak med fötterna axelbrett isär. Lägg armarna i kors framför bröstet och vrid först överkroppen åt höger och sedan åt vänster. Gör så många som känns bra.

Annons

Tåhävningar: Stå rak och håll i dig i något stadigt. Lyft dig upp på tå och sänk hälarna sakta. Upprepa tio gånger.

Upp och stå: Sätt dig på kanten av en stol. Ställ dig upp, sätt dig ner igen. Börja med fem upprepningar, öka stegvis. Om det är för enkelt så håll något lite tyngre i händerna, som till exempel mjölkpaket.

Stå på ett ben: Stå rak och gärna nära något att stödja sig mot. Håll i något om det känns vingligt. Lyft ena foten och håll i tio sekunder. Upprepa med andra benet.

Av Jessika Devert
Bild: Fotolia

Träna mer balans med vår smarta dyna. Se erbjudandet i vår webshop!

 


Kommentera


Annons

SENASTE RECEPTEN FRÅN ÅRET RUNT

Annons


Laddar startsidan…